Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010

ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ.....ΔΙΑΙΤΑ

-->

Είναι της μόδας όλες οι δίαιτες που έχουν γεννήσει κατά καιρούς περιοδικά, δήθεν ειδικοί, η τηλεόραση, η γειτόνισσα, η ξαδέλφη μας. Και αυτό γιατί τα πρότυπα της εποχής θέλουν γυναίκες και άντρες αδύνατους και γυμνασμένους. Πρέπει όμως να ακολουθούμε τις «δοκιμασμένες και αποτελεσματικές» δίαιτες που προτείνουν οι δήθεν ειδικοί;
Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Δεν είναι υγιεινό να κάνει κάποιος δίαιτες «από το κεφάλι του». Το διαιτολόγιο που πρέπει να ακολουθήσει ο καθένας, εάν βέβαια θέλει να χάσει τα περιττά κιλά με σωστό τρόπο ή να διατηρήσει το ιδανικό βάρος του είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις ενεργειακές ανάγκες του συγκεκριμένου οργανισμού. Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ενεργειακές ανάγκες, δεν έχουμε τις ίδιες διατροφικές συνήθεις, και επιθυμίες ούτε φυσικά ακολουθούμε όλοι τον ίδιο τρόπο ζωής.


Μία σωστή δίαιτα που ο όρος ουσιαστικά είναι συνώνυμο της διατροφής σχεδιάζεται λαμβάνοντας υπόψην όλες οι ιδιαιτερότητες που συμπεριλαμβάνονται στον τρόπο ζωής και διατροφής ενός ατόμου. Βασίζεται τόσο στις διατροφικές διαθέσεις του κάθε ανθρώπου όσο και στο ωράριο που γευματίζει, κοιμάται, εργάζεται, γυμνάζεται κλπ. Μία δίαιτα που σε κάποιον μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σταθερή απώλεια βάρους, σε κάποιον άλλο μπορεί να μην τον βοηθήσει στον αγώνα του για αδυνάτισμα.
Οι ανεξέλεγκτος δίαιτες είναι επικίνδυνες. Αν κάποιος έχει κάποια προβλήματα υγείας, τότε ένα μη-ενδεδειγμένο διαιτολόγιο μπορεί να εντείνει τα προβλήματα αυτά ή να τα πολλαπλασιάσει. Αλλά ακόμα και αυτοί που δεν πάσχουν από καμία ασθένεια μπορεί να κινδυνέψουν από μία δίαιτα που χωρίς κανέναν έλεγχο εφαρμόζεται.
Εξειδικευμένοι επιστήμονες- διατροφολόγοι, διαιτολόγοι, παθολόγοι, ενδοκρινολόγοι κ,.α είναι εκείνοι που πρέπει να εμπιστευτούμε για ένα σωστό διατροφικό μενού.

Για υγεία, αρμονικές γραμμές και ευεξία το ζητούμενο είναι μία διατροφή "κομμένη και ραμμένη" στα μέτρα του καθενός και ανάλογα με τις ανάγκες του. Ένα διαιτολόγιο, που θα βοηθήσει στην απώλεια βάρους με σωστό τρόπο, χωρίς να κινδυνεύει η υγεία μας. 

Η διατροφή πρέπει να κατανέμεται σε τουλάχιστον τρία γεύματα, στη διάρκεια της μέρας:
A. το πρωινό 35% της ημερήσιας ενέργειας
B. το μεσημεριανό 40% της ημερήσιας ενέργειας
Γ. το βραδινό 25% της ημερήσιας ενέργειας.
Αλήθειες και Ψέμματα 

1. Για να χάσει κανείς βάρος πρέπει να μην τρώει πρωινό, λένε κάποιοι ειδήμονες. Προφανώς δεν γνωρίζουν ότι αυτό είναι και η καταστροφή τους. Το πρωινό είναι απαραίτητο για να ανταπεξέλθει ο οργανισμός στις υποχρεώσεις της ημέρας. Μην το παραλείπετε! 

2. Στη δίαιτα μπορούμε να καταναλώσουμε μαγειρεμένο φαγητό, όσπρια, λάδι και λαδερά φαγητά. Δεν παχαίνουν ιδιαίτερα όπως πολλοί νομίζουν. Αν καταναλώνονται με μέτρο είναι απαραίτητα
3. Μακάρι να υπήρχαν σωστές και ακίνδυνες δίαιτες express, ιδανικές για όλους όσοι θέλουν να χάσουν γρήγορα και εύκολα περιττά κιλά. Όμως, δεν υπάρχουν και αν σας συστήνουν κάποια αγνοήστε την: είναι επικίνδυνες για τον μεταβολισμό, τον οργανισμό και την ψυχολογία σας.
4. Οι διάφορες διαφημίσεις υποστηρίζουν ότι τα διάφορα όργανα παθητικής γυμναστικής που διαθέτουν τα ινστιτούτα αδυνατίσματος είναι πολύ αποτελεσματικά: σφίγγουν το σώμα, καταπολεμούν την κυτταρίτιδα, γυμνάζουν τους μύες. Διαφημίσεις είναι, μην ακούτε...
5. Όλοι χάνουν με την ίδια ευκολία βάρος, όπως και όλοι με την ίδια ακριβώς ευκολία το διατηρούν

6. Τα διατροφικά συμπληρώματα δηλαδή τα προϊόντα που αποτελούνται από ένα ή περισσότερα βασικά θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες) και συμπληρώνουν την διατροφή μας μπορούν να υποκαταστήσουν την κλασσική διατροφή 

7. Είναι must τα light προϊόντα: υποτίθεται βοηθούν στην δίαιτα. Η αλήθεια είναι ότι αντί το άτομο να ακολουθεί μια θερμιδικά ελεγμένη και ισορροπημένη δίαιτα, η οποία να στηρίζεται στα λαχανικά και τα φρούτα, ρίχνει όλο το βάρος στις λεγόμενες τροφές με λίγες θερμίδες, με αποτέλεσμα πολλές φορές να καταναλώνει ποσότητες διπλάσιες από το κανονικό. Αποτέλεσμα; Σίγουρα δεν θα χάσει βάρος. 

8. Καιρός να κόψετε τις διατροφικές συνήθειες που σάς φορτώνουν λίπος: λιτό πρωινό, υπερβολικά ελαφρύ μεσημεριανό και ένα πλούσιο βραδινό. Με αυτή τη διατροφή η ημερήσια διατροφή περιορίζεται ουσιαστικά σε ένα και μοναδικό γεύμα: το βραδινό, τις θερμίδες του οποίου όμως δεν μπορεί να κάψει ο οργανισμός αφού μετά το δείπνο ακολουθεί ο ύπνος. Αποτέλεσμα; Συσσώρευση λίπους! 

9. Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και αναψυκτικών καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού για νερό 

10. Όσο πιο αδύνατο κορμί τόσο πιο υγειές και όμορφο.... Μην το πιστέψετε σε καμία περίπτωση. Το όμορφο έχει να κάνει με το πόσο γυμνασμένο είναι καθώς και από τα κοινωνικά πρότυπα ενώ το υγιές έχει να κάνει από το τι είδους διατροφή ακολουθεί ο καθένας.