Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

"Φυτοθρεπτικά" συστατικά

Πολύχρωμα τρόφιμα, πολλά τα οφέλη.
Άλλοτε πίστευαν ότι οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, τα λίπη, οι βιταμίνες και τα μέταλλα ήταν όλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή υγεία. Τώρα, έρχονται στο προσκήνιο τα οφέλη των "φυτοθρεπτικών" συστατικών.
Η λέξη "φυτοθρεπτικά" συστατικό (phytonutrient) σημαίνει απλά "θρεπτικό συστατικό από φυτό".
Τα "φυτοθρεπτικά" συστατικά είναι πράγματι θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στη φλούδα των φρούτων και των λαχανικών. 

Τα θρεπτικά αυτά συστατικά, το αμυντικό σύστημα του ίδιου του φυτού - δηλ. στην κυριολεξία οι χημικές ουσίες που καταπολεμούν τις νόσους των φυτών, ευθύνονται για το χρώμα, τη χροιά, την μυρωδιά και την γεύση του συγκεκριμένου φυτού. Επιπλέον, ακριβώς όπως ωφελούν το φυτό, το φρούτο ή το λαχανικό, ωφελούν επίσης τον οργανισμό μας, ενεργώντας ως αντιοξειδωτικά και βοηθώντας να ενδυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Δεν έχουν το Ίδιο Χρώμα
Όλα τα "Φυτοθρεπτικά" Συστατικά
Υπάρχουν διάφορα "φυτοθρεπτικά" συστατικά και διακρίνονται σε επτά χρωματικές ομάδες.
Επειδή η κάθε χρωματική ομάδα παρέχει διαφορετικά οφέλη στον οργανισμό, καλύτερα είναι να αναμι­γνύουμε τροφές από διαφορετικές χρωματικές ομάδες, για να απολαύσουμε όλα τα οφέλη.
Διαφορετικό Χρώμα, Διαφορετικά Πλεονεκτήματα...

Για να ωφεληθείτε από όλα όσα έχουν να προσφέρουν αυτά τα "φυτοθρεπτικά" συστατικά αναμίξτε τροφές από τις παρακάτω διατροφικές ομάδες...

• Κόκκινο/Πορφυρό - κόκκινο λάχανο, μελιτζάνα, βατόμουρα, φράουλες

• Κόκκινο - ντομάτες, κόκκινο γκρέηπφρουτ, καρπούζι

• Πορτοκαλί - κολοκύθα, γλυκοπατάτα, καρότα, βερίκοκα
Πορτοκαλί/Κίτρινο - πορτοκάλια, νεκταρίνια, ανανάς, ροδάκινο
Κίτρινο/Πράσινο - πράσινα φασολάκια, αρακάς, ακτινίδιο, αγγούρι, αβοκάντο

• Πράσινο - μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελών, λάχανο, κουνουπίδι

Ο Λευκό/Πράσινο - αγκινάρα, σπαράγγια, μανιτάρια, κρεμμύδια, πράσα

Μετρήστε τα χρώματα στο πιάτο σας την ώρα του δείπνου. Όσο περισσότερα τα χρώματα τόσο το καλύτερο! Θυμηθείτε ότι πολλά καφετιά και μπεζ τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά, τα όσπρια και οι πατάτες, ενώ είναι υγιεινά όταν καταναλώνονται με μέτρο, έχουν συχνά πολλές θερμίδες.
Αν όλο «τρέχετε» ή είστε υπερβολικά πολυάσχολοι για να μαγειρέψετε με φρέσκα προϊόντα, πάρτε ένα συμπλήρωμα για να διασφαλίσετε ότι θα έχετε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας. 



Αντιγήρανση- Αθλητισμός-Διατροφή
www.fit-4-all.gr